راهنمای خرید دستگاه پولیش؛ انواع دستگاه پولیش

راهنمای خرید دستگاه پولیش

بسیاری از مردم علی الخصوص پسرهای جوان علاقه خاص و بی‌پایانی به ماشین‌های خود دارند. گاهی پیش می‌آید که حتی به مدت یک هفته دوش نمی‌گیرند اما نظافت خودرویشان از نان شب برایشان واجب‌تر است. مطمئنا این افراد با نام دستگاه پولیش آشنا شده‌اند و برای از بین بردن گندکاری‌ها و تصادف‌های هراز گاه و پنهانی خود از آن کمک گرفته‌اند. اگر شما هم جزو چنین افرادی هستید تا انتهای این مقاله از ابزار هیوندای با ما همراه باشید. در این مقاله تمامی نکات مربوط به راهنمای خرید دستگاه پولیش را شرح خواهیم داد.

دستگاه پولیش چیست؟

اصطلاح پولیش در زبان انگلیسی به معنای صیقل داد‌ن و از بین بردن عیوب سطوح و براق‌سازی آن می‌باشد. این فرایند در طیف وسیعی از مشاغل به کار می‌رود و مختص به بدنه خودرو نیست. قبل از رنگ‌آمیزی انواع محصولات فلزی و چوبی ابتدا سطح آن را پولیش می‌کنند تا زیبایی ظاهری آن چندین برابر شده و مقاومت روکش یا رنگش نیز بالا برود.

گاهی پیش می‌آید که به علت صیقلی و هموار نبودن سطح، رنگ‌آمیزی آن تمیز درنمی‌آید و خط و خطوط و خراش‌های عمیق همچنان بر روی سطح مورد نظر به چشم می‌خورند. از این رو، برای رفع نقوص و عیوب سطوح مختلف و پرداخت آن‌ها از دستگاه پولیش استفاده می‌کنند.

دستگاه پولیش خودرو

همانگونه که می‌دانید رنگ بدنه ماشین لایه‌های مختلفی دارد که اگر خط و خش و خراش از کلیر عبور نکرده و به لایه‌های زیرین نرسد می‌توان آن خراش‌ها را حتی بدون رنگ‌کاری و فقط با یک پولیش ساده برطرف کرد. اما اگر آسیب به خودرو عمیق باشد، برای رهایی از شر این خط و خش‌ها و ظاهر کدر و قدیمی و فرسوده ماشین و افزایش درخشندگی و براقیت آن از دستگاه پولیش خودرو استفاده می‌شود.

 درواقع، از دستگاه پولیش خودرو برای حفاظت از پوشش و رنگ سطح مورد نظر، از بین برد‌ن و ترمیم خطوط و خراش‌ها، صیقل‌دهی و بالا برد‌ن براقیت آن به کار می‌رود.

قدرت دستگاه پولیش

دستگاه‌های پولیش بر اساس قدرتشان به دو نوع برنشیر و تک‌دیسک تقسیم می‌شوند. نوع برنشیر آن‌ها ساختار پیچیده‌تری دارد و برای ایجاد درخشندگی زیاد و ترمیم‌های عمیق به کار می‌رود؛ اما نوع تک‌دیسک دستگاه‌های پولیش ساختار ساده‌تری دارد و برای کارهای سبک‌تر پولیش مناسب می‌باشد.

شخصی در حال کار با پولیش

انواع دستگاه های پولیش

قبل از اقدام به خرید یک دستگاه پولیش پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا با انواع مختلف دستگاه‌های پولیش آشنا شوید. سپس با خیال راحت و شناخت کافی برند مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.

دستگاه پولیش چرخشی

حرکت این دستگاه بصورت دایره‌وار است و نقطه کانونی دارد. این دستگاه حین کار گرمای زیادی تولید می‌کند و به مهارت و دقت بالایی نیاز دارد. لذا باید تمام نکات ایمنی استفاده از دستگاه رعایت شود. این دستگاه سرعت لایه‌برداری بسیار بالایی (بین 1000 دور تا 6000 دور در دقیقه) دارد.

دستگاه پولیش اوربیتال

این دستگاه به کمک دست حرکت می‌کند. مثل اینکه سطح مورد نظر خود را با حوله‌ای پاک می‌کنید. بنابراین سرعت لایه‌برداری کمتری از پولیش‌های چرخشی دارد. اما از آنجاییکه حرکت دست محدود نیست پس سطح بیشتـری را جلا می‌بخشد.

دستگاه پولیش دوال اکشن یا دوکاره

این دستگاه هم بصورت چرخشی و هم بصورت دستی کار می‌کند. از این رو کار پولیش با سرعت بالاتری در زمان کمتـری انجام می‌پذیرد.

دستگاه پولیش انگشتی

از این دستگاه برای پولیش جاهایی از سطوح که دسترسی کمتر و محدودتـری دارند مثل چراغ‌های خودرو، پنل‌های کنسول داخلی، آرم ماشین و دستگیره‌های در استفاده می‌شود. این فضاها به علت صعب العبور بودن یا کوچک بودن بیش از حد باید به کمک پولیش‌های انگشتی کار شوند.

انواع دستگاه پولیش مارک هیوندای

صفحه پیشنهادی: لیست دستگاه پولیش های هیوندای

تفاوت دستگاه پولیش و واکس

هر دوی این دستگاه‌ها کار مشابهی را انجام می‌دهند و هدف مشترکی دارند و آن هدف افزایش براقیت و صیقلی‌سازی سطح مورد است. با این حال این دو دستگاه تفاوت‌هایی با همدیگر دارند. عمده‌ترین تفاوت آن‌ها به این مسئله باز می‌گردد که واکس با افزودن یک لایه محافظ به سطح رنگ شد‌ه این کار را انجام می‌دهد اما دستگاه پولیش این کار را با از بین برد‌ن لایه نازکی از سطح رنگ شد‌ه انجام می‌دهد.

تفاوت دستگاه پولیش با اسکرابر

بسیاری از مردم این دو دستگاه را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. اما باید بگوییم که اسکرابر دستگاه شستشوی خودرو می‌باشد و سرعت چرخش کمتـری نسبت به دستگاه پولیش دارد.

مهمترین نکات مربوط به راهنمای خرید دستگاه پولیش

اکنون که با دستگاه پولیش آشنا شده‌ای و فرق آن را با واکس و اسکرابر می‌دانید وقت آن رسید‌ه است که به ویژگی‌های قابل توجه قبل از خرید توجه نمایید. این ویژگی‌ها عبارتند از :

  • قابلیت تنظیم سرعت دستگاه: با این قابلیت به راحتی می‌توانید سرعت دستگاه را تنظیم کرده و آن را کنترول نمایید.
  • توان مصرفی دستگاه: این ویژگی از دستگاه‌های پولیش با قیمت آن رابطه مستقیمی دارد. هر چه توان مصرفی دستگاه بالاتر باشد قیمت آن هم بیشتـر خواهد بود. قابل ذکر است که هر چه توان مصرفی دستگاه بالاتر باشد میزان مصرف برق آن هم بالاتـر خواهد بود.
  • قدرت دستگاه: هر چه قدرت دستگاه بالاتـر باشد مصرف انرژی بالاتـری هم خواهد داشت از این رو قیمت آن هم بالاتـر خواهد رفت.
  • سرعت دستگاه: سرعت دستگاه‌های پولیش متغیر است و محدوده‌های سرعت مختلفی دارند و بستـه به نیاز مصرف‌کننده انتخاب می‌شود.
  • خدمات پس از فروش: در این دنیای اقتصادی آشفتـه که هزینه‌های گزافی بابت خرید ابزارآلات پرداخت می‌شوند باید اقلام و اجناس خریداری شوند که گارانتی یا خدمات پس از فروش داشتـه باشند. بدین ترتیب، خیال کاربر و مصرف‌کننده تا حدود زیادی راحت می‌شود و با فکر باز به خرید دستگاه مورد نظرش می‌پردازد و نگران این مسئله نیست که اگر دستگاه مشکلی پیدا کرد چه خواهم کرد و از چه کنم چه کنم‌ها رها خواهد یافت.
  • قیمت دستگاه: قیمت دستگاه باید تا حدود زیادی معقول باشد تا کاربر استطاعت مالی و توان خرید آن را داشتـه باشد. بسیاری از کارگران و کاربران زحمتکش کشور ما ثروت آن چنان زیادی ندارند که بدون هیچ دغدغه مالی اقدام به خرید ابزارآلات خود نمایند. بنابراین به دنبال ابزارهایی هستـند که مقرون به صرفه و اقتصادی‌تر باشد.

بهتـرین مارک دستگاه پولیش

حالا اگر بخواهیم محصولی را انتخاب نماییم که تمامی این ویژگی‌ها را داشتـه باشد انتخاب ما کدام خواهد بود؟ پیشنهاد ما به شما دستگاه پولیش هیوندای است که با سابقه و تجربه چندین ساله در زمینه تولید انواع ابزارآلات اعتماد مصرف‌کنندگان و مشتریان را به خود جلب کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتـر به سایت ابزار هیوندای مراجعه نمایید. همچنین در صورت نیاز به مشاوره در مورد خرید دستگاه پولیش، با کارشناسان فروش شرکت ابزار هیوندای تماس حاصل نمایید.

021-61010

سخن پایانی در مورد راهنمای خرید دستگاه پولیش

اگر شما هم جزو افرادی هستید که در شرف خرید یک دستگاه پولیش می‌باشید پیشنهاد ما به شما این است که این مقاله را دقت مطالعه نموده و به تمامی نکات مربوط به راهنمای خرید دستگاه پولیش قبل از خرید محصول توجه نمایید تا بتوانید بهتـرین دستگاه پولیش را برای خود خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.