تفاوت پروفیل بر با فارسی بر در چیست؟

تفاوت پروفیل بر با فارسی بر

بسیاری از مردم تفاوت پروفیل بر و فارسی بر را نمی‌دانند و هنگام استفاده از آنها به مشکل بر می‌خورند. در این مقاله از ابزار هیوندای سعی داریم به تفاوت بین دو این ابزار کاربردی بپردازیم. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که هنگام استفاده از این دو ابزار دچار سردرگمی می‌شوید یا قصد خرید هر کدام از آنها را دارید تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمایید.

پروفیل بر با فارسی بر چه فرقی دارد؟

لازمه شروع هر کاری انتخاب ابزار مناسب برای آن کار می‌باشد.یکی از این ابزارهای ضروری در صنعت به خصوص در مشاغلی نظیر نجاری، اره است. در بازار اره‌های مختلفی برای کارهای متنوعی مثل برش‌های زاویه‌دار طراحی و تولید شده‌اند. علی‌رغم شباهت‌هایی که بین اره پروفیل بر و اره فارسی بر وجود دارد، این دو ابزار تفاوت‌های عمده‌ای با یکدیگر دارند. برای اینکه با تفاوت های بین اره پروفیل بر و فارسی بر آشنا شویم ابتدا باید معرفی کوتاهی از این ابزار قدرتمند و پرکاربرد داشتـه باشیم.

پروفیل بر چیست؟

اره پروفیل بر یک ابزار الکتریکی پرکاربرد برای برش فلزات علی‌الخصوص پروفیل‌های مختلفی مانند پروفیل‌های آهنی، آلومینیومی، گالوانیزه، و برش انواع نبشی و میلگرد و… است. از آنجایی که برش فلزات سنگین مثل آهن کار دشواری است بنابراین نمی‌توان از فرز و مینی‌فرز برای این منظور استفاده کرد. چاره کار استفاده از یک پروفیل بر می‌باشد که صرفا برای برش پروفیل‌ها طراحی شده‌اند.

با این حال گاها از این اره برای برش مصالحی مانند سطوح بتنی، سیمانی، آلیاژهای آلومینیومی و فولادی و… استفاده می‌شود. اما در صورت استفاده نادرست از این اره به مرور تیغه‌های صفحه برش کند می‌شوند و کیفیت قبلی خود را از دست می‌دهند و به دستگاه آسیب وارد می‌شود.

کار با پروفیل بر

فارسی بر چیست؟

حال که با دستگاه پروفیل بر آشنا شدیم نوبت به اره فارسی بر می‌رسد. این ابزار نوعی از انواع اره ها است که کار برش زاویه‌دار را را برای مصالح چوبی در کارهای نجاری و برش چوب انجام می‌دهد، اما می‌توان از آن برای برش فلزاتی مثل آلومینیوم نیز استفاده کرد. فارسی برها در دو نوع شارژی و برقی موجود می‌باشند.

علت نامگذاری این دستگاه به نوع برش آن بازمی‌گردد. برش فارسی یا همان فارسی بری به نوعی برش اطلاق می‌شود که در آن زاویه برش متفاوت از زاویه حالت معمول که 90 درجه است می‌باشد. معمولا زاویه برش 45 درجه از زوایای پرکاربرد است لذا به این اره‌ها اره‌های 45 درجه بر نیز می‌گویند.

مقاله پیشنهادی: نحوه کار با اره فارسی بر و نکات طلایی آن را بیاموزید

تفاوت پروفیل بر و فارسی بر

اره‌های پروفیل بر برای برش فلزات و پروفیل‌های توپر و توخالی و در کل کارهای سنگین طراحی شده‌اند. اما اره‌های فارسی بر بیشتر برای برش مصالح چوبی و کارهای سبک و پردقت به کار می‌روند. هر چند از هر دو اره می‌توان برای برش انواع فلزات استفاده کرد، اما باید به این نکته توجه کرد که آن اره‌ها به طور اختصاصی برای چه متریالی طراحی شده‌اند. با اینکار از آسیب به دستگاه خود جلوگیری به عمل می‌آورید.

حال که با دو ابزار پروفیل بر و فارسی بر و تفاوت بین آن دو آشنا شدیم، باید بدانیم بهترین برند اره پروفیل بر و فارسی بر کدام است؟!

هیوندای؛ بهترین برند پروفیل بر و اره فارسی بر در ایران

همانطور که می‌دانید در دنیای امروز با برندهای مختلف انواع ابزارآلات اشباع شده است. از این رو، انتخاب و خرید یک محصول مطئمن به کار دشواری مبدل گشتـه که نیاز به صرف وقت زیاد و تحقیق و جستجوی فراوانی دارد. انتخاب محصولی که بتواند تمامی نیازهای کاربر را برای حرفه‌اش ارضا کند حقیقتا کار ساده‌ای نیست. اما به کمک تجارب ارزشمند همکاران خبره ی ما در ابزار هیوندای این کار دشوار برای شما آسان خواهد شد.

 اما چگونه؟ متخصصین ما در حوزه ابزارآلات برند باکیفیت و مطئنی را به شکار معرفی می‌کنند که می‌تواند رهایی‌بخش شما از این سردرگمی بی پایان باشد. آن برند نام آشنا برند هیوندای کره است که با سالها تجربه در تولید انواع ابزارآلات برقی، موتوری، شارژی و … روی تولیدکنندگان خود را سفید کرده است. و چه بهتر از اینکه بتوان محصولی را خرید که سالهای سال جوابگوی نیازهای سبک و سنگین شما باشد.

کار با فارسی بر

اره پروفیل بر هیوندای

اره پروفیل بر هیوندای با داشتـن موتور پرقدرت و سرعت بالا، کابل دو متری، قابلیت برش زاویه‌دار در زوایای 45 تا 45-، گارانتی 18 ماهه، داشتـن آچار، جاروبک، ذغال اضافه، قاب محافظ، قفل اسپیندل و عایق دوبل، برای مشاغلی مثل آهنگری جهت انجام برش‌های دقیق و سطحی و برش‌ اجسام لوله‌ای شکل بسیار مناسب است.

این محصول به گونه‌ای طراحی شده است که برای تعویض ذغال نیازی به باز شدن درب دستگاه ندارد و برای تعویض آسان صفحه پروفیل بر و متعلقاتش مجهز به قفل محور می‌باشد. دسته این دستگاه حمل و نقل را راحت کرده و برای افزایش امنیت و ثبات دستگاه در حین کار پایه‌های پلاستیکی برای آن تعبیه شده  است.

 لازم به ذکر است که قیمت این دستگاه قدرتمند نسبت به خدماتی که ارائه می‌دهد بسیار معقول و مناسب بوده و بار بزرگی از دوش کاربران برمی‌دارد.

اره فارسی بر هیوندای

اره فارسی بر هیوندای با داشتـن کیسه براده، موتور قدرتمند، وزن سبک،  سرعت بالا، گارانتی 18 ماهه، گوی سبقت را از رقبای خود ربوده و برای برش چوب و ام دی اف زبانزد کاربران گشتـه است. این محصول قابلیت برش‌های زاویه‌دار و چرخشی دارد و با داشتـن تیغه‌های فولادی خیال شما را از بابت کیفیت آن آسوده می‌سازد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره ی قبل از خرید با کارشناسان خبره ما در ابزار هیوندای تماس حاصل فرمایید.

صفحه پیشنهادی: لیست اره های هیوندای

نکات ایمنی کار با اره پروفیل بر و فارسی بر

همانطور که می‌دانید اره پروفیل بر و اره فارسی بر از جمله ابزارآلات الکتریکی خطرناک در بازار هستند که در صورت عدم رعایت نکات ایمنی حین کار با آن دستگاه‌ها اعم از استفاده از عینک، دستکش و کفش و لباس محافظ ممکن است آسیب‌های مالی و جانی جبران‌ناپذیری ببینید. توصیه ما به شما این است که  اگر برای کار با این ابزارها تجربه لازم را ندارید حتما از یک متخصص برای انجام آن کمک بگیرید.

چکیده مقاله

ممکن است در نگاه اول دو مدل اره پروفیل بر و فارسی بر کاملا مشابه به نظر آیند. اما باید بگوییم که این دو نوع اره تفاوت‌های زیادی با همدیگر دارند. در این مقاله به تفاوت های بین اره پروفیل بر و فارسی بر اشاره کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.