تفاوت دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی

تفاوت دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی

فرایند سوراخ‌کاری در ظاهر کار آسانی به نظر می‌رسد اما وقتی به وهله عمل می‌رسیم می‌بینیم که آن‌قدرها هم راحت و بی دردسر نیست. جهت انجام سوراخ‌کاری و باز و بستـه کردن پیچ‌ها به ابزارالات مناسبی نیاز داریم که نتیجه مطلوبی برایمان به ارمغان آورد. برای این کار هم می‌توانیم از دریل شارژی استفاده کنیم هم از پیچ گوشتی شارژی، اما این دو ابزار فرق عمده‌ای با یکدیگر دارند. برای آشنایی با این ابزارها و تفاوت دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی با یکدیگر تا انتهای این مقاله از ابزار هیوندای با ما همراه باشید.

دریل شارژی

یکی از ابزارالات مورد نیاز برای انجام عملیات سوراخ‌کاری و باز و بستـه کردن پیچ‌ها دریل شارژی ( Cordless Drill) است. برای حفر سوراخ و باز و بستـه کردن پیچ‌ها روی انواع سطوح چوبی، استیلی، فلزات غیرآهنی ، سطوح بتنی، پلاستیکی و دیوارهای خشک از دریل شارژی استفاده می‌کنیم.

به کمک این ابزار سرعت باز و بستـه کردن پیچ‌ها تا حد چشمگیری افزایش پیدا می‌کند و بدون احساس خستگی جسمی می‌توان از نیروی چرخشی دستگاه برای هدایت پیچ به سطح مورد نظر استفاده کرد.

کار با دریل شارژی

تفاوت دریل‌های شارژی با دریل‌های برقی در مبنع تغذیه آن‌هاست و برای راه اندازی آن به جای برق از باتری استفاده می‌شود. این گونه دریل‌ها بدون هیچ گونه محدودیتی در مکان‌های فاقد جریان برق به کار می‌روند.

انواع دریل‌های شارژی

دریل‌های شارژی در دو نوع الکتریکی و ضربه ای تولید و به بازار عرضه می‌شوند. برای انجام کارهای سبک از دریل‌های الکتریکی و برای انجام پروژه های سنگین‌تر مثل ساختمان‌سازی و نجاری از دریل ضربه ای استفاده می‌کنند.

صفحه پیشنهادی: لیست دریل‌های شارژی هیوندای

اگر قصد خرید یک دریل شارژی باکیفیت را دارید اما نمی‌دانید کدام نوع از آنها مناسب کار شماست، مقاله ” راهنمای خرید دریل شارژی برای کسانی که قصد خرید دارند ” را بخوانید.

پیچ‌گوشتی شارژی (Cordless Screwdriver)

پیچ‌گوشتی شارژی فقط برای باز و بستـه کردن پیچ‌های کوچک و محکم نگه داشتـن پیچ‌های شل در سطوح نرم به کار می‌رود.پیچ‌گوشتی شارژی نسبت به دریل شارژی در انجام کارهای سخت مثل پروژه های نجاری کارآمدتر است و می‌تواند پیچ‌های بزرگ‌تر را در سریع‌ترین زمان ممکن کنترول نماید. از مزایای پیچ‌گوشتی شارژی این است که به خاطر سایز کوچک، وزن کم و خوش‌دست بودنش به فضاهای تنگ و غیرقابل دسترسی نفوذ پیدا کرد.

انواع پیچ‌گوشتی‌های شارژی

پیچ‌گوشتی های شارژی بر اساس نوع عملکردشان در انواع و سایزهای متنوعی ساختـه و تولید می‌شوند. معمولا پیچ‌گوشتی‌های ¼ اینچی برای انجام کارهای ساده و سبک و پیچ‌گوشتی‌های بزرگتر برای پیچ‌بندی به کار می‌روند. در حالیکه، پیچ‌گوشتی‌های شارزی چکشی و حرفه‌ای برای انجام پروژه‌های سنگین‌تر استفاده می‌شوند.

صفحه پیشنهادی: لیست پیچ گوشتی‌های شارژی هیوندای

تفاوت دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی

حال که با دو ابزار کاربردی دریل شارژی و پیچ‌گوشتی شارژی آشنا شدیم باید به تفاوت بین این دو بپردازیم.

دریل‌های شارژی و پیچ‌گوشتی های شارژی در ساختار، کارایی، توان، طراحی و متعلقات، کاربرد، اندازه موتور، اندازه سه نظام و قیمت با همدیگر تفاوت دارند.

  • از عمده ترین تفاوت‌های بین دریل شارژی و پیچ‌گوشتی می‌توان به تک‌کاربردی بودن پیچ‌گوشتی شارژی نسبت به دریل شارژی اشاره کرد.اصلی ترین تفاوت این دو ابزار بین قدرت و سرعت حرکت پیچ و دقت سوراخکاری در آن‌ها است و معمولا به لحاظ اقتصادی خرید دریل شارژی مقرون به صرفه تراز پیچ‌گوشتی شارژی می‌باشد.
  • از دیگر تفاوت‌های بین دریل شارژی و پیچ‌گوشتی شارژی می‌توان به قابلیت چکش و ضربه دریل شارژی علاوه بر حالت دریل کاری ساده اش اشاره کرد؛ بنابراین بدون هیچ گونه نیروی اضافی می‌توان ضربات سخت و محکمی بر روی سطوح ایجاد کرد و کف و سقف و دیوار را به کمک آن سوراخ نمود.

بهترین برندهای دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی و تفاوت آنها

اگر قصد خرید دستگاه دریل شارژی یا پیچ‌گوشتی شارژی را داشتـه باشید ابتدا باید با برندهای مرغوب و باکیفیت موجود در بازار آشنا شوید تا با خیال راحت بتوانید خرید هوشمندانه ای انجام دهید.

در دنیای تکنولوژی که همه روزه شاهد تولید برندهای جدید و به روزی هستیم انتخاب محصول یکی از سخت‌ترین کارها به شمار می آید؛ چرا که اعتماد به هر برندی امکان‌پذیر نیست و ریسک بالایی به همراه دارد. ما در این مقاله به معرفی چند مورد از برندهای با کیفیت در زمینه تولید دریل و پیچ‌گوشتی شارژی می‌پردازیم تا از سردرگمی خارج شوید و بتوانید تصمیم معقولانه ای بگیرید.

برند هیوندای (Hyundai)

برند هیوندای که یک برند کره‌ای است یکی از نام آشناترین و شناخته شده‌ترین برندها در زمینه تولید انواع ابزارالات صنعتی و برقی است. انواع دریل و پیچ‌گوشتی شارژی پر قدرت هیوندای با کیفیت بالا و گارانتی طولانی مدت در بازار عرضه شد‌ه است که برای اطلاع از قیمت آن‌ها می توانید به سایت ابزار هیوندای مراجعه نمایید.

کار با پیچ گوشتی شارژی

برند ماکیتا (MAKITA)

این برند محبوب ژاپنی محصولات باکیفیت و قدرتمندی در زمینه ابزارآلات صنعتی و برقی تولید می‌کند. محصولات این برند که بطور تخصصی در زمینه تولید ابزارالات برقی و صنعتی فعالیت می‌کند طول عمر بالایی دارند.

برند بوش  (BOSCH)

این برند آلمانی یکی از معتبرترین و سرشناس ترین برندهای تولید لوازم برقی و شارژی در جهان است. لازم به ذکر است که برای تهیه محصولات بوش باید هزینه زیادی متقبل شوید.

برند ادون (EDON)

برند چینی ادون محصولات با کیفیتی با قیمت پایین‌تر به بازار عرضه می‌کند. می‌توان گفت محصولات ادون در حوزه صنعت به نامی پرفروش تبدیل شده‌اند و در لیست بهتـرین برندهای دریل شارژی قرار دارند.

برند دیوالت (DEWALT)

برند آمریکایی دیوالت محصولات درجه یک و بی نظیر و البته گران قیمتی هم برای مشتریان خود تهیه کرده است. دیوالت یکی از معتبرترین و بهتـرین برندهای تولید پیچ‌گوشتی‌ها و دریل‌های شارژی شناخته‌شده است.

برند توسن (TOSAN)

برند توسن از دیگر برندهای ایرانی نام آشنا و فعال در حوزه تولید ابزارآلات صنعتی در بازار کشور است که گرچه کیفیت محصولاتش به اندازه برندهای خارجی نیست اما قیمت پایین‌تری دارد و کیفیت قابل قبولی دارد.

سخن پایانی

هر چه اطلاعات شما از ابزارآلات مورد استفاده تان بیشتـر باشد به نتیجه مطلوب‌تری از کار خود دست خواهید یافت. در این مقاله از ابزار هیوندای ابتدا به معرفی دستگاه‌های دریل شارژی و پیچ‌گوشتی شارژی پرداختیم. سپس تفاوت دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی و کاربرد هر یک از آن‌ها را بررسی کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتـر و مشاوره های رایگان با متخصصین خبره ما در ابزار هیوندای تماس حاصل فرمایید.

021-61010

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.